Alla inlägg under januari 2008

Av Jenny Karlsson - 30 januari 2008 22:10

Katter. Vilka underbara små minimänniskor i pälsbeklädd form. Jag bara älskar katter, och om jag någon gång blir singel igen är risken stor att jag slutar som en Crazy Cat Lady.


Idag hörde jag om en tjej gjorde sig av med sin katt för att hennes pojkvän var allergisk. Det hade aldrig hänt mig. Då hade jag hellre gjort mig av med pojkvännen.


När jag fick ta över Psycho var jag ett vrak. Jag mådde bajs 24 timmar om dygnet och det enda som gjorde mig glad var den kurrande kattmaskinen. Länge betydde hon allt för mig. Kattungar kom och kattungar gick, och sedan föddes Poppo.


Det var aldrig meningen att jag skulle ha två katter, men jag behöll Poppo väldigt länge ändå och när jag väl gav bort honom så bestämde jag mig för att om det inte fungerade i det nya hemmet och jag fick tillbaka honom så skulle jag behålla honom. Och så blev det. Han kom tillbaka till mig!


Som tur var är Micke inte allergisk, det är jag som står för pälsdjursallergin i familjen och det har väl aldrig stoppat mig från att ha katt. Jag snorar och nyser dygnet runt och i perioder kan jag knappt andas (jag är beroende av Bricanyl) och jag skulle inte byta det mot något. (Nu provar jag dock ett naturläkemedel mot allergi som jag hört skall vara väldigt effektivt, så håll tummarna.)


Ja, mina katter är mina barn, och även om jag vill ha riktiga människobarn också så är jag innerst inne livrädd för att det inte ska fungera att ha dem samtidigt.


Här är mina bäbisar:






/Crazy Cat Lady

Av Jenny Karlsson - 29 januari 2008 21:57

Jag har beställt massa kläder från Ellos och H&M. Säkert en sisådär 15 plagg sammanlagt. Mycket på rea men också mycket baskläder, något jag verkligen saknar. Exempelvis har jag äntligen köpt ett par svarta capri (jag räknar med att våren är på gång). Vi får se om de passar. Brukar inte ha värsta turen med att beställa på postorder.


Detta är lite av vad jag beställt.


 


I övrigt såg jag Juno idag och den var jättebra. Jag grinade lite vackert på slutet. Sen åkte jag på ÖB och köpte ett rör med Smarties och nu ska jag gå och sova. Håll tummarna för att  jag kommer iväg till skolan i morgon.


Förresten, här är en fråga som jag själv inte lyckades svara på:

Vem skulle du vilja vara idag?


Av Jenny Karlsson - 29 januari 2008 13:52

Sugen på lite Kate Moennig som jag (alltid) är laddade jag hem en film där hon skulle vara med. Men Kate syntes bara till i två korta scener på hela filmen. Surt!  


Nåja, filmen var i alla fall ganska bra så den kan man se - Art School Confidential - men hade förmodligen varit bättre om jag inte var så koncentrerad på att leta efter Kate i två timmar.




Igår kollade jag på Amerikanska flatfilmen Loving Annabelle om en lärarinna som blir kär i sin elev, som man däremot inte ska se då skådespelerskorna var ungefär lika trovärdiga som ett avnitt av Days Of Our Lives.


Andra bra filmer jag sett på senare tid, och rekommenderar, är:

The Prestige

Der Untergang
Knocked Up

Stardust

just i den ordningen.

Av Jenny Karlsson - 29 januari 2008 12:54

Inreda.com är en rolig sida som har massa annorlunda och spännande inredningsdetaljer. Jag hittade just tre nya must-have's där.


Wallies som man kan skriva på och torka av. Dem ska jag sätta upp ovanför min del i vårat framtida gigantiska skrivbord.


Vinyl Design väggdekoration i form av en tamburmajor. Vill jag ha i sovrummet. Hur snyggt som helst om man sätter upp krokar så man kan "hänga" saker på tamburmajoren.


Sist men inte minst - Fondbild på dörr (som jag har velat ha i ungefär hundra år). Finns flera olika motiv, men jag vill ha just den här på badrumsdörren, och sedan såklart måla alla mina fula bruna laminatdörrar vita. Ack så fräsht.


 

Av Jenny Karlsson - 28 januari 2008 08:52

Måndag morgon.


Det blev en sån där overklig måndag morgon då jag vaknar med skenande hjärta och undrar om det är mitt liv jag lever. Inte för att jag är direkt missnöjd för egentligen är ju saker och ting jättebra, utan mer "vad är liv?" och "vad är jaget?".


Sen är det ju den där känslan av att jag lever fel liv. Den har jag ju haft så länge jag kan minnas. Och vilket liv skall jag då leva? Jag har ingen aning och då krockar det ju.


Jag borde inte vara här men jag är här - krasch.


Och när det krockar vill jag ju bara vara själv, eller åtminstonde absolut inte göra en enda sak som jag måste i detta liv och det slutar alltid med att jag stannar hemma och går omkring som en zombie, får noll vettigt gjort och bara grubblar över min existens.


Det är alltså en sån dag idag.


Av Jenny Karlsson - 27 januari 2008 17:57


Dessa chokladbollar får inviga nya kategorin Mat & Bak.


Till detta recept krävs en matberedare, vilket egentligen är A och O för alla chokladbollar då man slipper stora blöta havregryn och smörklumpar.


100 g smör (halvsmält)

1 dl socker

1 msk vaniljsocker

3 msk kakao

3 dl havregryn

3 msk kallt starkt kaffe (jag tillsatte extra pulverkaffe för riktigt sting)

pärlsocker eller kokos


Mixa ihop i matberedaren. Hemligheten är att mixa tills det ser ut som bajs och sedan kyla det i ungefär en timme tills det går att rulla fasta bollar.


Denna sats räcker till tio rejäla caféstora bollar och det är ju så man vill ha det. Bästa chokladbollsreceptet jag testat, mycket chokladiga och najsa. Good Luck.


 

Av Jenny Karlsson - 26 januari 2008 17:54


Med Mikael borta på kalas spenderade jag lördagkvällen tillsammans med en påse Cheese Balls, en Newcastle, en KilKenny och Djävulen Bär Prada. Now, that's my kind of lördagskväll.


 


Av Jenny Karlsson - 26 januari 2008 10:24


Här följer en uppmaning att länka till det roligaste klippet ever, som du vet, i kommentarsfältet. Det här är i alla fall mitt.



Presentation

Omröstning

Följer du med mig till mitt nya hem på wordpress?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards