Alla inlägg under februari 2008

Av Jenny Karlsson - 28 februari 2008 18:37


Idag har jag köpt ny telefon. Det var roligt. En Sony Walkman w910i. Så nu är jag fullt upptagen med att lägga in musik samt smeka skalet ömt och kärleksfullt.


 

Av Jenny Karlsson - 27 februari 2008 20:59


Dagens observation: De två innersta plattorna till på min spis används endast som avlastningsyta. Vem använder alla fyra plattorna, och när?


Av Jenny Karlsson - 27 februari 2008 16:19


Idag har Malin och Ängla varit här, numera bosatta i Södertälje. Flera månader sedan vi sågs sist. Jag har klippt Malin, Ängla har ritat otroligt realistiska porträtt av alla hon känner, en falafel med bröd har gått ner och sedan kom vi på den fantastiska idén att käka lite glass i solsken (burr). Bra dag.


 

Av Jenny Karlsson - 26 februari 2008 17:53


Ett tips på lite roligt tidsfördriv är alla roliga dress up games som finns på roiworld.


Av Jenny Karlsson - 26 februari 2008 17:19


Jag blir ofta förälskad i coola personer. Här är den nyaste. Hade en låt med henne i ett inlägg för ett tag sedan tror jag. Här är ett klipp där hon svarar på... ehm... tittarfrågor.


Av Jenny Karlsson - 26 februari 2008 11:33


Idag fick jag svar från IF, som bedömde min ärrskadeersättning till ynka tio tusen kronor. Pffft! Löjligt! Överklagan skall ske inom sex månader och det tänker jag ju definitivt göra. 5000 per ärr, ungefär, vilket kanske det på lillfingret är värt men det på handleden borde jag verkligen få mer pengar för.


De bra nyheterna är att pengarna kommer denna vecka vilket innebär att jag kan handla saker när jag och Anna åker till Kungens Kurva och går på IKEA på fredag. Wohooo!


 

Av Jenny Karlsson - 25 februari 2008 22:29


Photoshop är up and running, så nu har jag redigerat bilderna från gårdagen och laddat om dem i inlägget nedan.


För övrigt mycket spännande att kunna stanna hemma och inte göra någonting alls en måndag utan dåligt samvete. Sportlov rocks!


Av Jenny Karlsson - 25 februari 2008 15:40


Det var söndag kväll och det var outhärdligt. (Bra första mening.) Runt fyratiden började jag känna av magkatarr så jag tog en Inside och hoppades att det skulle gå över. Strax före fem åt vi middag, sushi (kanske inte det smartaste med tanke på wasabin), och sen gick jag och lade mig för att vila. Tog en till Inside vid sextiden då det hade blivit mycket värre.


Efter det övergick det till magkatarren from hell. Jag kved, jag svettades, jag frös, jag önskade livet ur mig själv men inget av detta hjälpte. Söndag kväll innebär såklart att det inte finns något öppet Apotek (hallå, nattöppet, kom igen) eller vårdcentral att besöka. Ringde sjukvårdsupplysningen vid åtta och det tyckte jag kunde åka till akutmottagningen. Egentligen är jag emot att använda akutmottagningen som vårdcentral men vad gör man en söndagskväll när man är desperat? Åkte dit efter lite velande.


Nu är det så att jag har kommit på det. Vilken strategi de använder sig av på akutmottagningen. De väntar ut en. Så man få ligga där på en brits och halvdö i flera timmar tills det går över, som det såklart gör för det är ju inte akut blindtarmsinflammation man är där för. Men jag ville ju bara ha något för smärtan. Det är därför, gott folk, vi behöver ett nattöppet Apotek.


Nåväl, jag fick recept (just ja, det var ju det jag skulle hämta ut idag) av farbror doktorn och åkte hem. Snipp snapp snut, så var sagan slut.


Presentation

Omröstning

Följer du med mig till mitt nya hem på wordpress?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards