Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Jenny Karlsson - 13 mars 2008 21:45


Jag önskar jag kunde meddela att något roligt och spännande och totalt oväntat har hänt idag, men allt har gått enligt mitt urtråkiga schema. Hade som avsikt med denna skolfria dag att rensa mina köksskåp från porslin och prylar jag aldrig använder, men jag tog mig så långt som till datorn. Det mest spännande var att rörmokaren var här och fixade läckorna de tidigare rörmokarna råkat åstadkommit. Och att jag skrapade i knäet när jag dammsugade bakom sänggaveln. Det senare var mycket dramatiskt, höjdpunkten på dagen skulle man nästan kunna säga.


Jag har ju hittat några bloggar sedan jag efterlyste länkar för ett tag sedan (något ni för övrigt var katastrofalt dåliga på att tipsa om) och nu tänkte jag dela med mig av några guldkorn jag inte längre har samvete att sitta och ruva på.


Först och främst: Om jag var din hemmafru. En matblogg där varje spännande recept föregås av en liten text; prosaisk, skönlitterär eller biografisk.


Scrolla & Sålla – en pryl- och inredningsblogg vars grundare och administratör verkar ha precis samma smak som mig. Mycket bra inspiration och idéer på saker man kan göra själv, om man som jag är litet av en pysslare. Denna blogg för tankarna vidare till nästa:


iHanna – en mycket kreativ och skicklig pysslare med förkärlek för kollage.


Nu är dagen snart slut. Återstår bara Ramsay’s Kitchen Nightmares.


Av Jenny Karlsson - 13 mars 2008 09:45


Jag vaknar denna morgon med två tankar.

Ett.
Jag har drömt om Henrik Schyffert, igen. Andra gången på bara någon vecka. Denna gång hade vi dessutom något på gång. Inte så att vi hånglade eller så, utan mer att vi lite ”oavsiktligt” rörde vid varandra. Och nu när jag vaknar denna torsdagsmorgon känner jag mig dessutom lite så där post dröm-kär.

Två.
Ni vet morgongrus i ögonen. Låter ju lite lagom gulligt sådär, men jag börjar på allvar tro att det faktiskt är snor. Först hörde jag det på radio och sedan läste jag det i en bok. Jag har hunnit leva nästan 28 år utan denna vetskap och plötsligt, inom loppet av ungefär en månad, får jag det bekräftat från två olika håll. Alltså, snor i ögonen. Tänk på det ett tag.



Ja, just det: God Morgon!


Presentation

Omröstning

Följer du med mig till mitt nya hem på wordpress?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards