Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Jenny Karlsson - 18 mars 2008 15:13


Inatt kunde jag knappt sova alls. Hade sån hjärtklappning att jag nästan trodde att något var fel på riktigt. Jag tror det har med jobbintervjun att göra.


Jag är så rädd för att jobba. Det var flera år sedan och trots att jag känner mig redo så är jag också skitskraj. För tänk om det går åt helvete igen. Jag tror inte jobbet är särskilt stressigt men erfarenheten säger mig att jag inte behöver tycka att de yttre omständigheterna är särskilt stressande för att jag ska stressa upp mig och inget bra kommer av att jag stressar upp mig.


Jag måste forma en anti-stressplan. Hur mycket är jag beredd att jobba? Hur många helger? När vill jag börja? Vill jag jobba samtidigt som jag går i skolan? Vill jag helst jobba eller studera?


Risken finns att jag tar på mig alldeles för mycket på en gång och blir helt förblindad av pengarna. Det har hänt förut. Huvudet värker och jag är trött men så fort jag lägger mig för att vila och börjar slappna av så kommer hjärklappningarna.


Antistressplan. Antistressplan. Antistressplan.


Antistressplan.


Presentation

Omröstning

Följer du med mig till mitt nya hem på wordpress?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards