Direktlänk till inlägg 4 april 2008

Upp, sedan ner.

Av Jenny Karlsson - 4 april 2008 11:39


Livet vänder sig upp och ner rätt vad det är.


Detta hände: allt runt det här jobbet har inneburit ångest, vilket aldrig är bra. Sedan jag fick reda på att jag fick jobbet bölade jag i dagarna två. Tredje dagen idag och jag har visserligen inte slutat böla men jag har tackat nej till jobbet. Känns både som en seger och ett nederlag. Ett nederlag därför att jag verkligen ville jobba och jag trodde jag var redo, men en seger därför att jag vågade lyssna på mig själv och ta ett beslut som baserades på att jag tog mig själv på allvar. Detta skulle inte vara bra för mig och istället för att, av någon slags missriktad välvilja, börja jobba och sedan krascha så ringde jag alldeles nyss och meddelade tack, men nej tack.


Det var inte lätt. Det blev helt tyst i luren och jag försökte förklara jag trodde jag var redo, jag ville verkligen men känner att, hemskt ledsen att det blev såhär, för stressigt för mig blabla. Sedan hördes en besviken stämma i andra änden: Ja, men då är det så det är, då vet jag. Ungefär. Något jag inte klarar av är när folk är besvikna på mig så jag ville bara säga: Nej, jag ba skoja. Ha ha. Jag lura dig aprillo. Men sade istället: tack ändå, och lade på. Small step for man kind – big, huge, step for me.


Ringde vårdcentralen tidigt i morse och fick akuttid klockan tio. Åkte dit och började böla efter två meningar, jag är ju tillbaka på det stadiet nu tydligen, och fick en sjukskrivning i några veckor. Brummade hem och ringde Anna för mentalt stöd för att sedan ringa min fd framtida arbetsgivare. Bokade efter det tid på AMS Rehab. Skall senare i eftermiddag ringa öppenvårdspsykiatriska mottagningen och aktualisera mig själv igen samt be om läkartid hos någon annan läkare än den jag haft tidigare.


Nu ska jag ta mig i kragen och slänga på mig lite foundation på mitt rödflammiga ansikte och åka och fika med Anna. To be continued.


 
 
Emmy

Emmy

4 april 2008 17:54

Och du är ju också bra! Hur bra som helst! Fatta hur mycket du tagit itu med under denna dag, njut av det i helgen. Måste uppdatera lite sen på en fika. Puss!

http://emmy.webblogg.se

 
jenny

jenny

5 april 2008 19:12

Bra att du sa ifrån om det kändes bäst. Jag har också fått göra så. Fruktansvärt läskigt, men man måste göra det som känns rätt.
Du är bäst.

http://flickr.com/photos/icantdance

 
sandra

sandra

6 april 2008 00:43

Chris gjorde slut idag. Så det är tomt, ledsamt och ensamt nu. Tårar tårar och åter tårar kommer att vara min vardag framöver.

http://sandra-mittlivsomblogg.bloggagratis.se

 
johanna aurora

johanna aurora

8 april 2008 17:50

Jag tycker det låter som att du fått gjort jättemycket med alla telefonsamtal! Stora kramar

http://johannaaurora.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Karlsson - 19 april 2008 22:07

  Nu flyttar jag. Jag överger bloggagratis för wordpress. Främst för att jag gillar att förnya mig och bloggagratis kan för tillfället inte tillgodose mitt behov av förnyelse. Jag låter denna blogg ligga kvar som ett arkiv, men numera är det alltså ...

Av Jenny Karlsson - 18 april 2008 19:14

  Jag bestämde mig för att inte skriva någon låt till Micke, för att jag inte kan, så jag tog bort inlägget också. Just nu har jag stor lust att överge bloggagratis för wordpress när jag sett vilka fina bloggar man kan göra där, dessutom har jag allt...

Av Jenny Karlsson - 18 april 2008 12:51

  Säkert hundratals gånger har jag klagat på att jag inte tycker saker längre, men det är ju faktiskt inte sant. Jag tycker skitmycket. Vad som förändrats är min förmåga att uttrycka mig. Och, främst, att jag numera har så höga krav på mina åsikter a...

Av Jenny Karlsson - 17 april 2008 09:29

  Igår kom Micke hem med en laserpekare så jag irriterade katterna i flera timmar på kvällskvisten, men inte förrän jag matat dem med lite kattmynta. Tvingade Poppo att springa i cirklar så att han blev yr i bollen och tippade omkull. Det var roligt....

Av Jenny Karlsson - 16 april 2008 22:12

  Bimbo Boy skriver: Som ni vet har jag lidit av svår panikångest hela livet. Men i går kom jag äntligen ut och berättade att jag lider av Borderline, emotionellt instabil personlighetsstörning. Och jag tänker: så har jag aldrig sett det och drabbas ...

Presentation

Omröstning

Följer du med mig till mitt nya hem på wordpress?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards